De Groep Van Marcke

DE GROEP VAN MARCKE

Van Marcke is een innovatieve Belgische onderneming met familiaal aandeelhouderschap die in de loop der jaren is uitgegroeid tot een internationale, multidisciplinaire groep.
Het bedrijf werd in 1929 gesticht door Raymond Van Marcke in Kortrijk en wordt sinds 2014 bestuurd door Caroline Van Marcke.
De Van Marcke Groep is commercieel actief in België, Frankrijk, Luxemburg, Nederland, Zwitserland, de Verenigde Staten en Malta. In 2020 boekte de groep een geconsolideerde omzet van 511 miljoen euro. In totaal zijn er 1505 werknemers aan de slag, van wie 1180 in België.

De Van Marcke Groep telt meerdere activiteiten:

De hoofdactiviteit van de groep (onder de merknaam Van Marcke) is groothandel in badkamers en sanitair, energiezuinige verwarmingsinstallaties, leidingwaterbesparende technieken, installatiematerialen en waterkwaliteitbehandeling. Daarbij werkt de onderneming nauw samen met installateurs, architecten en projectontwikkelaars.

• De groep heeft een participatie in het Nederlandse bedrijf Sawiday, een internationale e-commercespeler op de particuliere markt. Daardoor heeft de Van Marcke Groep zich versterkt in de digitale online-economie en profiteert hij van schaalvoordelen op logistiek en aankoopvlak.
  • De groep bezit ook twee productiebedrijven: Norm (productie van badkamermeubilair) en Intersan (productie van sanitair voor collectieve installaties).
  • Verder bezit de onderneming Izolabank, een internetbank in Malta die speciale services aanbiedt aan professionele Van Marcke klanten.
  • Ten slotte is de Van Marcke Groep ook actief op vastgoedvlak, via de ontwikkeling van eigen gronden en operationele gebouwen.

VAN MARCKE DNA

ONZE MISSIE: waar staan we voor?
‘We care for quality of life’ (we maken het leven beter).
Wij ontwikkelen producten, diensten en oplossingen om de professionele klant te ontzorgen en het comfort van de gebruiker te verbeteren. Daarbij staat respect voor de natuur altijd centraal.

ONZE VISIE: waar gaan we voor?
We maken van een huis een thuis door technieken in het teken van warmte en water te leveren.

ONZE BEDRIJFSWAARDEN: hoe willen we dat klanten ons zien?

• Passion (passie): we zijn ondernemend.
  • Innovation (innovatie): we zijn vooruitstrevend.
  • Respect: we hebben respect voor mens én planeet.
  • Trust (vertrouwen): we zijn betrouwbaar.
  • Together (samen): we zijn gericht op samenwerking, zowel intern (collega’s) als extern (partners).

MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN BIJ VAN MARCKE

Van Marcke gaat op respectvolle wijze om met mensen, producten en het leefmilieu.
De onderneming neemt haar maatschappelijke verantwoordelijkheid, onder de noemer
‘Be Big Blue’. De focus ligt op drie pijlers:

• CARING INNOVATION: met onze producten en diensten helpen we de gebruikers hun water- en energieverbruik te verminderen, met evenveel of meer comfort.
  • BETTER TOGETHER: bij alles wat we doen, hebben we oog voor de noden van ons netwerk, onze werknemers, onze klanten en de omgeving waarin we werken. We beseffen heel goed dat het succes van ons bedrijf verweven is met het welzijn van al deze betrokkenen.
  • HAPPY PLANET: we houden rekening met de grenzen van de planeet. We kiezen er bewust voor onze ecologische voetafdruk zo klein mogelijk te houden. Dat doen we door bijvoorbeeld spaarzaam om te gaan met waardevolle hulpbronnen. We leveren hoogwaardige producten en diensten die voldoen aan de hoogste normen op het vlak van kwaliteit, veiligheid en milieu. Voor we in zee gaan met een leverancier – en in het bijzonder met de leveranciers van onze huismerkproducten – controleren we altijd of die op een ethische en duurzame manier werkt.

Volg ons op: