Persberichten

• Kortrijk, 14 oktober 2021. Van Marcke doopt zijn oude site aan de Weggevoerdenlaan – ook bekend als de oude De Coene site – om tot LandMarck. Samen met de stad Kortrijk gaat Van Marcke de 15 ha grote site geleidelijk ontwikkelen tot een nieuw duurzaam stadsdeel, met respect voor het bouwkundig erfgoed. De nieuwe wijk wordt gekenmerkt door een mix van woon-, werk- en stedelijke functies, met de klemtoon op leven, leren, denken en doen. Ondertussen zoekt Van Marcke naar een tijdelijke invulling van de LandMarck-site, met respect voor de buurt. Onder het motto ‘you shape the city’ zet het daarbij in op bedrijvigheid, ontmoetingen, ontspanning en creativiteit.

• Kortrijk, 14 oktober 2021.  Van Marcke, verdeler van sanitair en verwarming én eigenaar van de site waar het stadsfestival WONDER plaatsvindt, wil de bezoekers van het festival een inspirerende toiletbeleving bezorgen. Dat doet het bedrijf aan de hand van designtoiletcontainers en kunstinstallaties, met daarbij een knipoog naar het centrale thema ‘Please, have a seat’.

• De mondmaskerplicht in het 5de en 6de leerjaar is noodzakelijk om leerlingen de mogelijkheid te geven na de paasvakantie terug naar school te gaan. Maar de mondmaskerplicht vergroot het ongelijkheidsgevoel bij kinderen uit kwetsbare gezinnen. Zij kunnen immers niet kiezen tussen een goedkoop wegwerpmasker of een duurder stoffen mondmasker met een leuke tekening. Terwijl stoffen mondmaskers met leuke tekeningen erg populair zijn bij de leerlingen in het lager onderwijs.

Van Marcke wil kinderen uit kwetsbare gezinnen in de Kortrijkse regio een beter gevoel geven. Van Marcke schenkt daarom  kwaliteitsvolle herbruikbare stoffen mondmaskers met diverse leuke tekeningen aan de Deelfabriek.

• "We zijn heel trots dat onze inspanningen opgemerkt werden door het accountancy-en adviesbureau EY, BNP Parisbas Fortis en de financiële krant De Tijd. Het feit dat we genomineerd zijn is een fantastische erkenning van de weg die we zijn ingeslagen. Dat we kans maken op deze mooie titel hebben we te danken aan onze expertise, inzet en doorzettingsvermogen, in het bijzonder in deze uitdagende tijden", aldus Caroline Van Marcke, CEO.

Van Marcke heeft beslist om te evolueren van een groothandel naar een oplossingsgerichte speler in producten en diensten gelinkt aan warmte en water. Om te kunnen blijven groeien - nationaal en internationaal – Van Marcke wil beter inspelen op de uitdagingen van de toekomst en zich meer onderscheiden van de concurrentie.

Corporate Brand, Culture &
Reputation Manager