• Van Marcke blijft ambitieus

Van Marcke – marktleider in de distributie van sanitair, verwarming en duurzame oplossingen voor warmte en water – opent een nieuwe vestiging op de Sint-Pieterskaai 32 in Brugge.

• Micro-WKK in het kort:

Een micro-warmtekrachtkoppelingsinstallatie werkt zoals een conventionele verwarmingsketel, met dit verschil dat ze samen met warmte en sanitair warm water tegelijkertijd ook simultaan elektriciteit produceert.

WKK wordt doorgaans gebruikt door grootverbruikers van gas, stookolie en elektriciteit, vooral in de industrie en in de landbouw (serres). Maar micro-WKK is ook een goede optie voor grote woningen met een zwembad of spa’s met een groot energieverbruik voor verwarming van ruimtes en water.

• De wereld verandert aan een heel snel tempo. Van Marcke anticipeert hierop door slimme koerswijzigingen. Als verkoper van sanitair, keuken en verwarming heeft het bedrijf een maatschappelijke verantwoordelijkheid. Haar missie: zorgen voor levenskwaliteit door het leveren van producten, diensten en oplossingen die het leven verbeteren, het comfort verhogen en met respect voor het behoud van ons leefmilieu.

Van Marcke inspireert, installeert, onderhoudt en herstelt. In al deze taken kan zij het verschil maken. Uit onderzoek is gebleken dat de consument langs drie verschillende kanalen - die elkaar deels overlappen - op zoek gaat naar informatie over sanitair en verwarming.

34% zoekt en vindt de info bij zijn installateur

66% zoekt en vindt de info via de klassieke winkelpunten

66% van de consumenten zoekt en vindt de info online.

• Van Marcke is tegen verspilling en neemt zijn sociale verantwoordelijkheid op. Restmateriaal uit de vorige Van Marcke Toonzaal in Roeselare werd in januari gedoneerd aan de Kringwinkel in Roeselare.

De Kringwinkel Midden-West-Vlaanderen is de grootste promotor van hergebruik in de regio. Naast goederen brengt zij ook mensen opnieuw in de kringloop. Zij kiest ervoor langdurig werklozen en leefloontrekkers aan het werk te krijgen. Met de nodige ondersteuning kunnen zij misschien doorstromen naar vast werk.