• U vindt VAN MARCKE IN HALL 7, STAND 7-309.
    Om het persdossier te doorbladeren klik hier

• De Orimono is de nieuwste toevoeging aan het assortiment Van Marcke Collection. Dit assortiment bestaat uit luxueuze en innoverende producten die getuigen van uitzonderlijke creativiteit en vakmanschap.

Traditioneel worden radiatoren gemaakt van koude materialen zoals roestvrij staal, aluminium of gietijzer. Marco Taietta, de designer van de Orimono wou met zijn ontwerp verder gaan dan deze traditionele materialen. Daarom koos hij voor de unieke combinatie van aluminium en stof. De Orimono bestaat uit een aluminium frame dat bekleed wordt met de Japanse Kvadrat-stof. De naam van de radiator – Orimono – is de Japanse vertaling van het woord textiel. Het garen van deze stof zijn gemaakt uit 90% natuurlijke wol en 10% nylon.

• PLAATSBESPARENDE SIFON D32

Van Marcke denkt mee met haar klanten. Daarom hebben we in samenwerking met ons eigen meubelproductiebedrijf een unieke oplossing ontwikkeld!

VAN MARCKE BOUWT IN KORTRIJK DE STAD VAN DE TOEKOMST
    MET EEN LINK NAAR HET VERLEDEN

Voor de herinvulling van de verlaten Van Marcke sites aan de Weggevoerdenlaan werd niet over één nacht ijs gegaan. Van Marcke bouwde een state of the art logistiek centrum aan de rand van Kortrijk (Aalbeke), maar laat zijn oude stek niet onbeheerd achter. Integendeel, het bedrijf heeft de handen in elkaar geslagen met Stad Kortrijk om samen vorm te geven aan een toekomstbestendig nieuw stadsdeel.    Er werd beroep gedaan op het Team Vlaams Bouwmeester om het meest geschikte architectenbureau te selecteren die de visie van Van Marcke en de stad Kortrijk kon neerzetten.  Het collectief UAU (Hasselt) en Omgeving (Antwerpen), kwamen als winnaars uit de bus.

• NIEUW bij Van Marcke

Mat zwart kraanwerk : Van Marcke Origine NERO

Moderne retro design met eigentijds karakter hangtoilet, staand toilet en opbouwkom :

Van Marcke Origine CASCATA

• Van Marcke kiest resoluut voor duurzaamheid in hun bedrijfsvoering en heeft daarom samen met zijn partner BeauVent op 2 vestigingen van Marcke zonneprojecten gerealiseerd. Met name op het EDC in Kortrijk (4017.6 kWp), een van de grootste dakopstellingen in Vlaanderen en op het dak van de showroom in Anderlecht (50.15 kWp).

• Als expert op het gebied van sanitair en verwarming produceert COMAP al ruim 20 jaar aansluitsystemen en meerlagenbuizen.
    De COMAP MultiSkin-oplossing werd vernieuwd en voorzien van slimme details die het leven op de werkvloer vereenvoudigen en toch
    de volledige veiligheid garanderen. De meerlagenfittingen en -buizen van COMAP zijn geschikt voor alle sanitaire en verwarmingsinstallaties. Het gamma werd zowel ontworpen voor nieuwbouw als renovatie en kan in- of opgebouwd worden. Het MultiSkin-systeem van buizen en fittingen van COMAP is beschikbaar in diameter 16 tot 63 mm.

• Efficiëntie en duurzaamheid zijn twee kernbegrippen voor Van Marcke. Stilstaan is
    achteruit gaan. Stilstaan is geen optie, dat weet Van Marcke als geen ander. Dit jaar
    bestaat het bedrijf 90 jaar. De kroon op het werk van het familiebedrijf is zonder twijfel
    het volledig nieuwe Europees Distributiecentrum EDC (Excellent Distribution to
    Customers). Met dit distributiecentrum – haar meest recente en grootste investering
    ooit – bewijst Van Marcke eens te meer haar voortrekkersrol in zorgzaamheid voor mens en milieu.

• Van Marcke stelt zijn exclusieve samenwerking met de Duitse fabrikant Mues-Tec voor
    tijdens de 100ste editie van Architect@Work in Kortrijk

De producten die worden voorgesteld op deze beurs werden goedgekeurd door een
    nationaal selectiecomité (bestaande uit architecten en interieurarchitecten). Dit comité
    baseert zich voor de selectie op de graad van innovatie van de producten.

Van Marcke koos voor de Smart Mirror en Smart Kitchen van Mues-Tec.

Waar: Kortrijk Xpo
    Wanneer: donderdag 9 en vrijdag 10 mei (10 - 20 u.)
    U vindt VAN MARCKE OP STAND 162.

• De wereld verandert razendsnel. Een eerste vaststelling: de toekomst is digitaal. 94% van de Belgische bevolking gebruikt internet. 79% zoekt online naar een product of dienst  en 68% koopt effectief online een product of dienst. Een tweede vaststelling: we moeten ons aanpassen aan de klimaatverandering, maatregelen treffen tegen de extreme weersomstandigheden en klimaatneutraal zijn voor 2050 volgens de doelstellingen uit het klimaatverdrag van Parijs.