Persberichten

• "We zijn heel trots dat onze inspanningen opgemerkt werden door het accountancy-en adviesbureau EY, BNP Parisbas Fortis en de financiële krant De Tijd. Het feit dat we genomineerd zijn is een fantastische erkenning van de weg die we zijn ingeslagen. Dat we kans maken op deze mooie titel hebben we te danken aan onze expertise, inzet en doorzettingsvermogen, in het bijzonder in deze uitdagende tijden", aldus Caroline Van Marcke, CEO.

Van Marcke heeft beslist om te evolueren van een groothandel naar een oplossingsgerichte speler in producten en diensten gelinkt aan warmte en water. Om te kunnen blijven groeien - nationaal en internationaal – Van Marcke wil beter inspelen op de uitdagingen van de toekomst en zich meer onderscheiden van de concurrentie.

• Beste mevrouw, beste meneer,

Van Marcke stelt u graag een selectie van nieuwe HVAC-producten voor.

Klik hier om het persdossier te lezen

Als u één van onze foto's als illustratie bij uw artikel wenst te gebruiken, vragen we u om als bron te vermelden: de naam van het product, het merk gevolgd door 'exclusief verdeeld door Van Marcke'.

Indien u een van onze teksten wenst te publiceren, gelieve de volgende bron te vermelden: "Van Marcke".

Aarzel niet om contact met ons op te nemen als u nog vragen heeft of als u meer informatie wilt over ons assortiment of ons bedrijf.

We hopen dat u deze persmap nuttig zult vinden.

• Dankzij de contact tracing app – ontwikkeld door BPM Company op basis van SAP en Mendix technologie - weten werknemers in België, Frankrijk, Zwitserland en Luxemburg steeds met wie ze in contact waren. De tool is heel gebruiksvriendelijk, intuïtief en privacy was een topprioriteit.

Sinds vorige week kunnen werknemers van Van Marcke gebruik maken van een nieuwe app die hen in staat stelt om steeds te weten met welke personen ze de afgelopen dagen in contact geweest zijn. Al enige tijd werden diverse initiatieven rond contact tracing van dichtbij gevolgd. Omdat er op korte termijn geen zicht was op een accurate oplossing, wilde Caroline Van Marcke – CEO bij Van Marcke zelf het initiatief nemen.

“De veiligheid en gezondheid van mijn medewerkers zijn essentieel. We konden heel snel schakelen en onze eigen Stay Safe app voorstellen aan de collega’s in België, Frankrijk, Luxemburg en Zwitserland. Dat we deze realisatie in eigen huis en met ondersteuning van onze twee partners konden verwezenlijken, maakt me nog meer trots“ aldus Caroline Van Marcke.

• Het Coronavirus houdt iedereen in zijn greep en heeft een impact op ons allen.

Dit zijn ongeziene tijden voor bedrijven. Plots worden de activiteiten noodgedwongen stilgelegd en toch blijft de ondernemingszin groot om voldoende veerkracht te vinden om zich als bedrijf te heruitvinden en de producten en diensten op een volledig andere manier aan de klanten aan te bieden.

Van Marcke heeft als missie ‘We care for quality of life’. Hun doel is om producten, diensten en oplossingen aan te bieden in warmte en water die enerzijds de installateur ontzorgen en anderzijds de eindgebruiker het nodige comfort biedt en dit met respect voor de omgeving.

De uitdaging voor Van Marcke bestaat er dus uit dit te kunnen blijven doen en dit door ook strikt de hygiënische maatregelen te volgen.

Het tijdsperspectief en de reactiesnelheid is zoals bij iedereen verschoven van jaar naar maand, en van week naar dag naar uur. De uitdaging is de diensten verder te verlenen wat de situatie ook is.

• U vindt VAN MARCKE IN HALL 7, STAND 7-309.
    Om het persdossier te doorbladeren klik hier

• De Orimono is de nieuwste toevoeging aan het assortiment Van Marcke Collection. Dit assortiment bestaat uit luxueuze en innoverende producten die getuigen van uitzonderlijke creativiteit en vakmanschap.

Traditioneel worden radiatoren gemaakt van koude materialen zoals roestvrij staal, aluminium of gietijzer. Marco Taietta, de designer van de Orimono wou met zijn ontwerp verder gaan dan deze traditionele materialen. Daarom koos hij voor de unieke combinatie van aluminium en stof. De Orimono bestaat uit een aluminium frame dat bekleed wordt met de Japanse Kvadrat-stof. De naam van de radiator – Orimono – is de Japanse vertaling van het woord textiel. Het garen van deze stof zijn gemaakt uit 90% natuurlijke wol en 10% nylon.

• PLAATSBESPARENDE SIFON D32

Van Marcke denkt mee met haar klanten. Daarom hebben we in samenwerking met ons eigen meubelproductiebedrijf een unieke oplossing ontwikkeld!

VAN MARCKE BOUWT IN KORTRIJK DE STAD VAN DE TOEKOMST
    MET EEN LINK NAAR HET VERLEDEN

Voor de herinvulling van de verlaten Van Marcke sites aan de Weggevoerdenlaan werd niet over één nacht ijs gegaan. Van Marcke bouwde een state of the art logistiek centrum aan de rand van Kortrijk (Aalbeke), maar laat zijn oude stek niet onbeheerd achter. Integendeel, het bedrijf heeft de handen in elkaar geslagen met Stad Kortrijk om samen vorm te geven aan een toekomstbestendig nieuw stadsdeel.    Er werd beroep gedaan op het Team Vlaams Bouwmeester om het meest geschikte architectenbureau te selecteren die de visie van Van Marcke en de stad Kortrijk kon neerzetten.  Het collectief UAU (Hasselt) en Omgeving (Antwerpen), kwamen als winnaars uit de bus.

• NIEUW bij Van Marcke

Mat zwart kraanwerk : Van Marcke Origine NERO

Moderne retro design met eigentijds karakter hangtoilet, staand toilet en opbouwkom :

Van Marcke Origine CASCATA

• Van Marcke kiest resoluut voor duurzaamheid in hun bedrijfsvoering en heeft daarom samen met zijn partner BeauVent op 2 vestigingen van Marcke zonneprojecten gerealiseerd. Met name op het EDC in Kortrijk (4017.6 kWp), een van de grootste dakopstellingen in Vlaanderen en op het dak van de showroom in Anderlecht (50.15 kWp).