Persberichten

• Efficiëntie en duurzaamheid zijn twee kernbegrippen voor Van Marcke. Stilstaan is
    achteruit gaan. Stilstaan is geen optie, dat weet Van Marcke als geen ander. Dit jaar
    bestaat het bedrijf 90 jaar. De kroon op het werk van het familiebedrijf is zonder twijfel
    het volledig nieuwe Europees Distributiecentrum EDC (Excellent Distribution to
    Customers). Met dit distributiecentrum – haar meest recente en grootste investering
    ooit – bewijst Van Marcke eens te meer haar voortrekkersrol in zorgzaamheid voor mens en milieu.

• Van Marcke stelt zijn exclusieve samenwerking met de Duitse fabrikant Mues-Tec voor
    tijdens de 100ste editie van Architect@Work in Kortrijk

De producten die worden voorgesteld op deze beurs werden goedgekeurd door een
    nationaal selectiecomité (bestaande uit architecten en interieurarchitecten). Dit comité
    baseert zich voor de selectie op de graad van innovatie van de producten.

Van Marcke koos voor de Smart Mirror en Smart Kitchen van Mues-Tec.

Waar: Kortrijk Xpo
    Wanneer: donderdag 9 en vrijdag 10 mei (10 - 20 u.)
    U vindt VAN MARCKE OP STAND 162.

• De wereld verandert razendsnel. Een eerste vaststelling: de toekomst is digitaal. 94% van de Belgische bevolking gebruikt internet. 79% zoekt online naar een product of dienst  en 68% koopt effectief online een product of dienst. Een tweede vaststelling: we moeten ons aanpassen aan de klimaatverandering, maatregelen treffen tegen de extreme weersomstandigheden en klimaatneutraal zijn voor 2050 volgens de doelstellingen uit het klimaatverdrag van Parijs.

• Kortrijk - 6 februari - Sign for my Future, dat alle Belgen samen mobiliseert om zich uit te spreken voor een krachtig klimaatbeleid, ging gisteren van start. Samen met een driehonderdtal captains of society uit middenveldorganisaties, het bedrijfsleven, jongeren, academici en de media roept die burgerbeweging alle Belgen op om te tekenen voor een krachtig Belgisch klimaatbeleid. Van Marcke tekent mee, en u?

Waarom is de klimaatproblematiek belangrijk voor Van Marcke?

De klimaatverandering heeft de wereld in zijn greep. Als we verderdoen zoals we vandaag bezig zijn, stijgt de temperatuur met 2 graden tegen 2050. Tegen dan zal de waterbevoorrading voor 82% van de EU-burgers in het gedrang komen. We moet dat tegenhouden. Caroline Van Marcke, CEO: “Tegen dan ben ik rond de 80 en is mijn jongste zoon 50 jaar.”

• Beste mevrouw, beste meneer,

U vindt VAN MARCKE IN HALL 7, STAND 7 - 309

Om het persdossier te doorbladeren klik hier

• Van Marcke maakt van deze gelegenheid gebruik om u haar selectie nieuwe producten voor te stellen.

U vindt VAN MARCKE IN HALL 7, STAND 7 - 309

• De markt van zonnepanelen heeft de voorbije decennia wel wat pieken en dalen gekend. Ten tijde van de groenestroomcertificaten kende de sector een hoge vlucht. Toen die werden teruggedraaid, en uiteindelijk werden afgeschaft, was er een dip. Maar vandaag de dag lijkt een en ander opnieuw in de lift te zitten. Indien je een installatie heb liggen van 2010 bedroeg de terugverdientijd acht jaar.

Als we de huidige situatie bekijken, inclusief de verschuldigde prosumentenvergoeding, afgezet tegenover de lagere kostprijs, bedraagt de terugverdientijd opnieuw acht jaar. Op dat vlak is er dus niet zoveel veranderd. In 2012 was er inderdaad een serieuze terugval omdat de premies waren weggevallen. Maar nu trekt de markt opnieuw aan.

• Van Marcke heeft zwaar geïnvesteerd in IT om een digitaal platform aan te bieden aan de consument. De eindgebruiker kan op een zeer gemakkelijke, gebruiksvriendelijke manier zijn producten selecteren, installatie inbegrepen, zodat hij niet meer voor verrassingen komt te staan. Deze installatie zal aangeboden worden door Van Marcke partner-installateurs die interesse tonen om mee te werken aan het platform. Van Marcke staat garant voor de particulier dat de werken degelijk en op tijd uitgevoerd zullen worden. Maar ook ten opzichte van de partner-installateurs is Van Marcke de tussenschakel door hen ook rechtstreeks te betalen. Het werd al met succes in Frankrijk geïntroduceerd. Dit laat toe op een vernieuwende manier het beroep van groothandel en installateur uit te oefenen die beantwoordt aan de verwachtingen en verzuchtingen van de markt.

CEO Caroline Van Marcke: “ Hier spelen we in op de tendens dat meer en meer consumenten online een oplossing zoeken. Deze consumenten brengen wij via dit platform in contact met de installateurs. Al onze klanten-installateurs nodigen wij uit om hieraan mee te werken.

• Wij zetten ons niet alleen in voor onze medewerkers en klanten, maar ook voor toekomstige generaties. Duurzaamheid is daarom al 10 jaar een van de belangrijkste onderdelen van onze missie: “We care for quality of life”. In 2018 hebben we al onze duurzaamheidsinitiatieven gegroepeerd onder de naam Be Big Blue, zodat iedereen weet hoe Van Marcke invulling geeft aan zijn maatschappelijke verantwoordelijkheid.

In het kader van de ondersteuning van liefdadigheidswerk blijft de onderneming op haar terrein door in het algemeen de voorkeur te geven aan projecten op het gebied van water en warmte.

Meer info over vzw COMMUNA vindt u hier (website is nog niet in Nederlands beschikbaar) :

Meer info over Be Big Blue vindt u hier:

• De Dietrich heeft sinds vorig jaar haar partnerprogramma sterk uitgebreid. De Dietrich staat sinds jaar en dag voor Duurzaam Comfort. Dat geldt niet  alleen voor de toestellen maar ook voor de relatie met de installateurs. Voor De Dietrich is belangrijk om een duurzame en familiale band te onderhouden met haar  installateurs.  Vorig jaar werd al een familiedag in Pairi Daiza georganiseerd, maar dit jaar ging De Dietrich (letterlijk) nog een stapje verder.