Persberichten

• Kortrijk - 6 februari - Sign for my Future, dat alle Belgen samen mobiliseert om zich uit te spreken voor een krachtig klimaatbeleid, ging gisteren van start. Samen met een driehonderdtal captains of society uit middenveldorganisaties, het bedrijfsleven, jongeren, academici en de media roept die burgerbeweging alle Belgen op om te tekenen voor een krachtig Belgisch klimaatbeleid. Van Marcke tekent mee, en u?

Waarom is de klimaatproblematiek belangrijk voor Van Marcke?

De klimaatverandering heeft de wereld in zijn greep. Als we verderdoen zoals we vandaag bezig zijn, stijgt de temperatuur met 2 graden tegen 2050. Tegen dan zal de waterbevoorrading voor 82% van de EU-burgers in het gedrang komen. We moet dat tegenhouden. Caroline Van Marcke, CEO: “Tegen dan ben ik rond de 80 en is mijn jongste zoon 50 jaar.”

• Beste mevrouw, beste meneer,

U vindt VAN MARCKE IN HALL 7, STAND 7 - 309

Om het persdossier te doorbladeren klik hier

• Van Marcke maakt van deze gelegenheid gebruik om u haar selectie nieuwe producten voor te stellen.

U vindt VAN MARCKE IN HALL 7, STAND 7 - 309

• De markt van zonnepanelen heeft de voorbije decennia wel wat pieken en dalen gekend. Ten tijde van de groenestroomcertificaten kende de sector een hoge vlucht. Toen die werden teruggedraaid, en uiteindelijk werden afgeschaft, was er een dip. Maar vandaag de dag lijkt een en ander opnieuw in de lift te zitten. Indien je een installatie heb liggen van 2010 bedroeg de terugverdientijd acht jaar.

Als we de huidige situatie bekijken, inclusief de verschuldigde prosumentenvergoeding, afgezet tegenover de lagere kostprijs, bedraagt de terugverdientijd opnieuw acht jaar. Op dat vlak is er dus niet zoveel veranderd. In 2012 was er inderdaad een serieuze terugval omdat de premies waren weggevallen. Maar nu trekt de markt opnieuw aan.

• Van Marcke heeft zwaar geïnvesteerd in IT om een digitaal platform aan te bieden aan de consument. De eindgebruiker kan op een zeer gemakkelijke, gebruiksvriendelijke manier zijn producten selecteren, installatie inbegrepen, zodat hij niet meer voor verrassingen komt te staan. Deze installatie zal aangeboden worden door Van Marcke partner-installateurs die interesse tonen om mee te werken aan het platform. Van Marcke staat garant voor de particulier dat de werken degelijk en op tijd uitgevoerd zullen worden. Maar ook ten opzichte van de partner-installateurs is Van Marcke de tussenschakel door hen ook rechtstreeks te betalen. Het werd al met succes in Frankrijk geïntroduceerd. Dit laat toe op een vernieuwende manier het beroep van groothandel en installateur uit te oefenen die beantwoordt aan de verwachtingen en verzuchtingen van de markt.

CEO Caroline Van Marcke: “ Hier spelen we in op de tendens dat meer en meer consumenten online een oplossing zoeken. Deze consumenten brengen wij via dit platform in contact met de installateurs. Al onze klanten-installateurs nodigen wij uit om hieraan mee te werken.

• Wij zetten ons niet alleen in voor onze medewerkers en klanten, maar ook voor toekomstige generaties. Duurzaamheid is daarom al 10 jaar een van de belangrijkste onderdelen van onze missie: “We care for quality of life”. In 2018 hebben we al onze duurzaamheidsinitiatieven gegroepeerd onder de naam Be Big Blue, zodat iedereen weet hoe Van Marcke invulling geeft aan zijn maatschappelijke verantwoordelijkheid.

In het kader van de ondersteuning van liefdadigheidswerk blijft de onderneming op haar terrein door in het algemeen de voorkeur te geven aan projecten op het gebied van water en warmte.

Meer info over vzw COMMUNA vindt u hier (website is nog niet in Nederlands beschikbaar) :

Meer info over Be Big Blue vindt u hier:

• De Dietrich heeft sinds vorig jaar haar partnerprogramma sterk uitgebreid. De Dietrich staat sinds jaar en dag voor Duurzaam Comfort. Dat geldt niet  alleen voor de toestellen maar ook voor de relatie met de installateurs. Voor De Dietrich is belangrijk om een duurzame en familiale band te onderhouden met haar  installateurs.  Vorig jaar werd al een familiedag in Pairi Daiza georganiseerd, maar dit jaar ging De Dietrich (letterlijk) nog een stapje verder.

• CFM-Van Marcke - leader sur le marché de la distribution de solutions sanitaires, de chauffage et de solutions durables pour la chaleur et l'eau – a relooké intégralement son Showroom Inspirations situé dans la Zone d’activité de la Cloche d’Or - 5 rue Guillaume Kroll – L-1882 Luxembourg.

La société s’est lancé le défi d’aménager une salle d’exposition moderne et de proposer à ses clients les dernières nouveautés en sanitaire et chauffage. Les box de salle de bains sont présentés d'une manière nouvelle, fraîche et ludique. En collaboration avec les designers, nous avons inventé les cubes de présentation. Ce design est plus léger, plus ouvert et plus flexible grâce à l'utilisation d'un cadre avec des profilés en aluminium.

Save the date

Venez découvrir le  Showroom Inspirations le Mercredi 28 novembre  des 18.00

Evenement VIP déstiné à la presse, aux promoteurs immobiliers, bureaux d’études, architectes direction des grandes entreprises d’installation (sur invitation personnalisée) Soirée de haut standing avec un intervenant pour une clientèle exigeante.

• Op initiatief van De Korf (het vroegere Stella Maris) vormen Van Marcke, de Stad Kortrijk, onderwijsinstellingen  en buurtbewoners een uniek samenwerkingsverband dat welzijn, onderwijs, ondernemen en cultuur combineert met  erfgoed als rode draad.

“De Pottelberg: een duik in het verleden, een blik op de toekomst”.

Het accent ligt op het verband tussen verleden, heden en toekomst. De Pottelberg is rijk aan historische plaatsen die nu minder zichtbaar zijn: hier lag het Franse kamp van de Guldensporenslag in 1302, hier begon het verhaal van de dakpannenindustrie en van Kunstwerkstede De Coene. Het is een verhaal van zorg, met instellingen voor onderwijs, bejaardenzorg, kloosters en wezenscholen waar Joodse kinderen onderdoken tijdens WOII en missionarissen opgeleid werden. Geen enkele plaats in de regio werd meer gebombardeerd tijdens de Tweede Wereldoorlog, maar ook nu nog vinden we hier verrassend veel erfgoed: een paviljoen van Expo ’58, een voormalig mineraalwaterbedrijf, prachtige tuinen, een volkscafé, …

Met dank aan SumResearch voor de beelden

• Robin Muller is 27 en woont in Haacht. Hij is een heel bijzondere jongeman omdat hij geboren is met downsyndroom. Toen hij jonger was, ging hij naar de scouts en naar school. Nu hij ouder is, is er echter geen plaats meer voor hem. Hij is een van de gelukkigen die overdag in Rozemarijn kan verblijven. Rozemarijn is een centrum voor personen met een handicap. Helaas is het aantal plaatsen in dergelijke centra beperkt. De meeste van zijn voormalige scoutsvrienden en schoolkameraden kunnen na hun 21ste verjaardag nergens terecht. Robin stond zelf 8 jaar op de wachtlijst voor hij bij Rozemarijn terecht kon voor dagopvang. Hij zou er enkel kunnen overnachten in geval van hoogdringendheid (overlijden van een ouder en geen opvang in de familie). Zijn ouders wilden daar liever niet op wachten en besloten ook anderen zoals hij te helpen. Aangezien het probleem huisvesting is, hebben zijn ouders besloten om een huis in Haacht te kopen en te verbouwen, om 7 mensen met een mentale handicap een nieuwe thuis te bieden, een plek waar ze zich goed kunnen voelen. Zijn ouders financieren dit project en zijn op zoek naar fondsen om het huis te voorzien van een aangepaste keuken en badkamer en een comfortabele woonkamer.

Van Marcke, wereldwijd challenger in warmte en water, levert niet alleen strategische producten en diensten om van een huis een thuis te maken, maar wilt ook bijdragen aan de samenleving. Wij focussen op mensen: niet alleen onze eigen medewerkers, maar ook onze klanten, onze leveranciers, en de gemeenschap waarin we werken. We beseffen ten volle dat het succes van ons bedrijf verweven is met het welzijn van al deze personen.