ICMA Group’s 3S® Employer Branding trofee uitgereikt.

ICMA Group’s 3S® Employer Branding trofee uitgereikt

3S® is de naam van het unieke Employer Branding model van ICMA Group. Om dit model nationaal te lanceren, voerde ICMA Group recent een vergelijkende Employer Branding studie uit op de Belgische arbeidsmarkt over de mate waarin retailers in staat zijn om toptalent aan te trekken. Dit onafhankelijk onderzoek werd uitgevoerd bij 1000 respondenten in België en brengt de 3S® score in kaart bij meer dan 30 van de grootste retailers in België.

De 3S® trofee voor de aantrekkelijkste werkgever in de Belgische retail sector werd vandaag uitgereikt tijdens een evenement in The Hotel in Brussel.
ICMA Group feliciteert de 3S® top 3 bedrijven:

1. 1. Ikea
  2. 2. Torfs
  3. 3. Van Marcke

De winnaar Ikea behaalt de beste score in heel België volgens het 3S® model. Op de tweede plaats staat Torfs die de hoogste score behaalt in Vlaanderen. De derde plaats gaat welverdiend naar Van Marcke dat het goed doet in beide landsdelen.

3S® in detail

De studie biedt voor alle onderzochte bedrijven een antwoord op 3 kernvragen:

• Size: hoe bekend is een bedrijf op de arbeidsmarkt?
  • Seduce: hoe attractief is een bedrijf op de arbeidsmarkt?
  • Star: in welke mate slaagt een bedrijf erin om net de kwaliteitsvolle medewerkers op de arbeidsmarkt aan te trekken?

Unieke Star-factor

Net deze laatste dimensie, Star, vervolledigt het 3S® model en is uniek in de wereld. Op basis van wetenschappelijk onderzoek, in nauwe samenwerking met UHasselt, slaagde ICMA Group erin een set generieke competenties te definiëren die de kwaliteit van mensen op de arbeidsmarkt kan weergeven.

ICMA Group heeft al meer dan 15 jaar ervaring met (internationaal) onderzoek op gebied van Employer Branding. Met dit nieuwe model geven we een nieuwe dimensie aan Employer Branding studies. De manier waarop bedrijven hiermee inzicht krijgen in de mate waarin ze toptalent kunnen aantrekken is werkelijk uniek. Wilt u meer informatie? U kunt steeds bij ons terecht via onderstaande gegevens:

ICMA Group

Chaussée de Louvain 47