• IZB 4 Col Logo + BLG Tagline
  • IZ Factor logo - CMYK

Izola Bank, de bank van de Van Marcke Groep, lanceert Izola Factor op de Belgische markt. Met Izola Factor zal Izola Bank factoringdiensten aanbieden aan kleine en middelgrote ondernemingen. Het is de bedoeling om haar klanten eenvoudig en snel toegang te geven tot extra financiering en hun administratie te vereenvoudigen. Izola Bank koopt de openstaande facturen van haar klanten en zorgt voor een professionele inning.

Klanten kunnen op hun gebruiksvriendelijke website een online aanvraagformulier invullen. Op basis hiervan zal Izola Bank de financieringslimieten bepalen en de klanten begeleiden naar het factoringcontract.

Via de website kunnen de klanten facturen uploaden en krijgen zij een duidelijk zicht  op de financiering en  hun debiteuren.

Izola Bank levert al meer dan 13 jaar factoringdiensten aan de Van Marcke Groep en heeft een schat aan ervaring opgebouwd in dit domein. Op basis van deze ervaring heeft de Bank Izola Factor ontworpen.

Andrew Mifsud, CEO van Izola Bank: 'Izola Factor biedt factoringdiensten zonder verhaal aan, waarbij Izola Bank het risico van wanbetaling overneemt. Wanneer een klant een factuur uploadt via het portaal, stort Izola Bank binnen de 24 uur tot 90% van de factuurwaarde op de bankrekening van de klant. Dankzij onze ervaring met deze diensten binnen de Van Marcke Groep, levert het helpdeskteam van Izola Factor zeer professionele incassodiensten namens onze klanten. 'Hij vervolgt: 'Het aanbieden van factoringdiensten op de Belgische markt was een evidente stap voor de Bank. Na de zachte lancering in 2016, zullen we ons volop richten op de invoering van Izola Factor op de Belgische markt in 2017. In de toekomst overwegen we de mogelijkheden voor uitbreiding naar andere landen.'

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Andrew Mifsud Chief Executive Officer amifsud@izolabank.com

www.izolafactor.com

Notities:

Izola Bank, volledig in handen van de Van Marcke Groep, verkreeg haar vergunning als kredietinstelling in Malta in 1994. In de afgelopen 20 jaar heeft Izola Bank haar activiteiten uitgebreid met een groeiend klantenbestand in Malta, België en Frankrijk. Temidden van snelle veranderingen in de banksector heeft Izola Bank een stevige reputatie opgebouwd dankzij een betrouwbare en efficiënte dienstverlening en de duurzame toegevoegde waarde die het de klanten levert.

Izola Bank opereert vanuit Malta en biedt spaar- en termijnrekeningen aan op de Maltese markt tegen een zeer aantrekkelijke rente. De bank levert ook diensten aan zakelijke klanten in België en Frankrijk, met een aanbod van betalingsdiensten, spaar- en termijnrekeningen, zichtrekeningen en kredietfaciliteiten op korte termijn.