Voorstelling van de consumentenlening op het Van Marcke Congress

• VM APPS DUTCH
  • VM CREDIT APP GENERIC
  • VM GREEN CREDIT APP DUTCH

In mei 2014 is op het Van Marcke Congress in Spanje een nieuwe dienst van de groep aangekondigd, waarop de klanten via Van Marcke Inspirations en de Big Blue-winkels zullen kunnen ingaan. Zodra het aanbod gelanceerd is, zullen de consumenten een financiering kunnen afsluiten voor hun aankopen, zoals badkamers, wellness, keukens, of voor groene-technologieproducten, zoals warmtepompen.

Deze financieringsmogelijkheid is een unicum in de sector waarin Van Marcke actief is en onderstreept het engagement van Van Marcke. De groep wil namelijk een organisatie zijn die de behoeften van de klant centraal stelt en die kiest voor een benadering die de verwachtingen van de klant niet alleen inlost, maar ook overtreft.

De consumentenlening zal rechtstreeks door Van Marcke worden gepromoot en zal worden verschaft door Izola Bank plc, een bank die in Malta is geregistreerd en volledige eigendom is van de Van Marcke groep. Izola Bank is ook geregistreerd bij de relevante Belgische overheden om Belgische klanten dit soort lening te kunnen aanbieden. De consument zal de kredietopening rechtstreeks met Izola Bank afsluiten.

De renovatie- en groene leningen ( Van Marcke Credit & Van Marcke Green Credit ) zullen worden aangeboden tegen rentevoeten die erg competitief zijn in vergelijking met die van de Belgische grootbanken. De consument kan € 1.250 tot € 25.000 lenen en de lening heeft een looptijd van 24 tot 84 maanden, afhankelijk van het geleende bedrag.

Van Marcke zal ook leningsimulatoren op zijn website plaatsen. Die zullen eveneens beschikbaar zijn op smartphones en tablets via apps die kunnen worden gedownload via de Apple en Google stores. Die simulatoren geven de consument meteen een idee van hoeveel de lening hem zal kosten.

Van Marcke heeft zijn ambitie waargemaakt en is een one-stop-shop voor de consument geworden. In het uitgebreide productengamma is er keus voor ieders beurs, de verkoopafdeling draagt ethiek hoog in het vaandel, en daar komen nu ook nog eens de financieringsmogelijkheden bovenop. Dat alles onderstreept de ambitie van Van Marcke om zijn klanten vernieuwende en praktische tools aan te bieden waarmee ze hun droomaankopen kunnen verwezenlijken, zonder daarbij het milieu uit het oog te verliezen.

Van Marcke is van oudsher een exponent van de groene-technologieoplossingen. De lancering van de ‘groene’ consumentenlening in de winkels bewijst eens te meer het engagement van Van Marcke om zijn klanten die nieuwe oplossingen in de armen te helpen sluiten. Van Marcke is zich ervan bewust dat de aanvankelijke investering van de consument in milieuvriendelijke producten aanzienlijk kan zijn en dat het enige tijd kan duren voordat het lagere verbruik die aanvankelijke kosten goedmaakt.

De nieuwe groene leningen zijn bedoeld om dit gat te dichten. De klant behaalt zo financieel voordeel op middellange termijn en de samenleving in haar geheel vaart er wel bij.

De renovatie- en groene leningen ( Van Marcke Credit & Van Marcke Green Credit ) zullen vanaf eind juli beschikbaar zijn.

Voor meer informatie gelieve contact op te nemen met:

Andrew Mifsud Chief Executive Officer Izola Bank p.l.c. Tel : +356 2124 1258 Fax : +356 2124 1250

Agnès Pringiers pers & public relations officer Tel.: +32 (0)56 23 77 31 Gsm: +32 (0)479 97 93 14 apringiers@vanmarcke.be