duurzaamheid

“Duurzaamheid voor medewerkers en het milieu”

Van Marcke investeert 70 miljoen euro in revolutionair nieuw distributiecentrum

Van Marcke, de Belgische marktleider in de distributie van sanitair en verwarming, centraliseert zijn logistieke diensten in een hyperduurzaam distributiecentrum in de transportzone LAR-zuid Kortrijk. Met deze investering van 70 miljoen euro gaat de familiale groep voluit voor excellentie in service.

Het juiste product op het juiste moment in voorraad hebben, blijft cruciaal voor installateurs, retailers, promotoren en internetbedrijven. Om deze klanten nog meer continuïteit en zekerheid te bieden, investeert Van Marcke in logistieke efficiëntie. Op een terrein van 17 hectare in de transport- en logistiekzone LAR-zuid in Kortrijk verrijst tegen maart 2018 het distributiecentrum EDC (Excellent Distribution to Customers). Vanuit dit distributiecentrum, dat 80 procent van de orders automatisch zal afhandelen, gaat Van Marcke het netwerk in Frankrijk, België, Luxemburg, Nederland en Zwitserland beleveren. Het bedrijf, sinds jaar en dag verbonden met de regio, waar ook de meeste werknemers wonen, kiest bewust voor regionale verankering.

“Het EDC komt in de plaats van het huidig distributiecentrum in Kortrijk en stelt ons in staat om zowel onze dienstverlening als ons maatschappelijk engagement te perfectioneren”, zegt Caroline Van Marcke, CEO van Van Marcke. “De wereld is economisch, geopolitiek en ecologisch in verandering. In die context zorgen wij voor levenskwaliteit. Enerzijds blijven we ambitieus in de ontwikkeling van producten en diensten, en mikken we op groei in nieuwe markten en productsegmenten. Anderzijds dragen we zorg voor het milieu en voor onze medewerkers, in lijn met het engagement dat we samen met meer dan 100 ‘Captains of Society’ zijn aangegaan in het kader van het klimaatverdrag van Parijs.”

(Kortrijk) Het expertisecentrum Big Blue van Van Marcke organiseert een seminarie, op 25 juni 2010 voor Nederlandstaligen en op 24 juni 2010 voor Franstaligen, met medewerking van Luc Schuiten, Gauthier Chapelle en het WTCB. Het seminarie vindt plaats in de lokalen van Big Blue (Leuvensesteenweg 390, 1932 Zaventem) en is bestemd voor actoren uit de bouw- en de renovatiesector.

Kortrijk - Van Marcke ondertekende een partnership-overeenkomst met UNICEF België. Door mensen hier aan te moedigen om spaarzaam te zijn met water dragen we ons steentje bij tot de klimaatproblematiek en kunnen we tevens zuiver water schenken aan diegenen die geen water hebben.