Sign for my Future

Efficiëntie en duurzaamheid zijn twee kernbegrippen voor Van Marcke. Stilstaan is
achteruit gaan. Stilstaan is geen optie, dat weet Van Marcke als geen ander. Dit jaar
bestaat het bedrijf 90 jaar. De kroon op het werk van het familiebedrijf is zonder twijfel
het volledig nieuwe Europees Distributiecentrum EDC (Excellent Distribution to
Customers). Met dit distributiecentrum – haar meest recente en grootste investering
ooit – bewijst Van Marcke eens te meer haar voortrekkersrol in zorgzaamheid voor mens en milieu.

De wereld verandert razendsnel. Een eerste vaststelling: de toekomst is digitaal. 94% van de Belgische bevolking gebruikt internet. 79% zoekt online naar een product of dienst  en 68% koopt effectief online een product of dienst. Een tweede vaststelling: we moeten ons aanpassen aan de klimaatverandering, maatregelen treffen tegen de extreme weersomstandigheden en klimaatneutraal zijn voor 2050 volgens de doelstellingen uit het klimaatverdrag van Parijs.

Kortrijk - 6 februari - Sign for my Future, dat alle Belgen samen mobiliseert om zich uit te spreken voor een krachtig klimaatbeleid, ging gisteren van start. Samen met een driehonderdtal captains of society uit middenveldorganisaties, het bedrijfsleven, jongeren, academici en de media roept die burgerbeweging alle Belgen op om te tekenen voor een krachtig Belgisch klimaatbeleid. Van Marcke tekent mee, en u?

Waarom is de klimaatproblematiek belangrijk voor Van Marcke?

De klimaatverandering heeft de wereld in zijn greep. Als we verderdoen zoals we vandaag bezig zijn, stijgt de temperatuur met 2 graden tegen 2050. Tegen dan zal de waterbevoorrading voor 82% van de EU-burgers in het gedrang komen. We moet dat tegenhouden. Caroline Van Marcke, CEO: “Tegen dan ben ik rond de 80 en is mijn jongste zoon 50 jaar.”