Van Marcke

VAN MARCKE BOUWT IN KORTRIJK DE STAD VAN DE TOEKOMST
MET EEN LINK NAAR HET VERLEDEN

Voor de herinvulling van de verlaten Van Marcke sites aan de Weggevoerdenlaan werd niet over één nacht ijs gegaan. Van Marcke bouwde een state of the art logistiek centrum aan de rand van Kortrijk (Aalbeke), maar laat zijn oude stek niet onbeheerd achter. Integendeel, het bedrijf heeft de handen in elkaar geslagen met Stad Kortrijk om samen vorm te geven aan een toekomstbestendig nieuw stadsdeel.    Er werd beroep gedaan op het Team Vlaams Bouwmeester om het meest geschikte architectenbureau te selecteren die de visie van Van Marcke en de stad Kortrijk kon neerzetten.  Het collectief UAU (Hasselt) en Omgeving (Antwerpen), kwamen als winnaars uit de bus.

NIEUW bij Van Marcke

Mat zwart kraanwerk : Van Marcke Origine NERO

Moderne retro design met eigentijds karakter hangtoilet, staand toilet en opbouwkom :

Van Marcke Origine CASCATA

Van Marcke kiest resoluut voor duurzaamheid in hun bedrijfsvoering en heeft daarom samen met zijn partner BeauVent op 2 vestigingen van Marcke zonneprojecten gerealiseerd. Met name op het EDC in Kortrijk (4017.6 kWp), een van de grootste dakopstellingen in Vlaanderen en op het dak van de showroom in Anderlecht (50.15 kWp).

Als expert op het gebied van sanitair en verwarming produceert COMAP al ruim 20 jaar aansluitsystemen en meerlagenbuizen.
De COMAP MultiSkin-oplossing werd vernieuwd en voorzien van slimme details die het leven op de werkvloer vereenvoudigen en toch
de volledige veiligheid garanderen. De meerlagenfittingen en -buizen van COMAP zijn geschikt voor alle sanitaire en verwarmingsinstallaties. Het gamma werd zowel ontworpen voor nieuwbouw als renovatie en kan in- of opgebouwd worden. Het MultiSkin-systeem van buizen en fittingen van COMAP is beschikbaar in diameter 16 tot 63 mm.

Efficiëntie en duurzaamheid zijn twee kernbegrippen voor Van Marcke. Stilstaan is
achteruit gaan. Stilstaan is geen optie, dat weet Van Marcke als geen ander. Dit jaar
bestaat het bedrijf 90 jaar. De kroon op het werk van het familiebedrijf is zonder twijfel
het volledig nieuwe Europees Distributiecentrum EDC (Excellent Distribution to
Customers). Met dit distributiecentrum – haar meest recente en grootste investering
ooit – bewijst Van Marcke eens te meer haar voortrekkersrol in zorgzaamheid voor mens en milieu.

Van Marcke stelt zijn exclusieve samenwerking met de Duitse fabrikant Mues-Tec voor
tijdens de 100ste editie van Architect@Work in Kortrijk

De producten die worden voorgesteld op deze beurs werden goedgekeurd door een
nationaal selectiecomité (bestaande uit architecten en interieurarchitecten). Dit comité
baseert zich voor de selectie op de graad van innovatie van de producten.

Van Marcke koos voor de Smart Mirror en Smart Kitchen van Mues-Tec.

Waar: Kortrijk Xpo
Wanneer: donderdag 9 en vrijdag 10 mei (10 - 20 u.)
U vindt VAN MARCKE OP STAND 162.

Kortrijk - 6 februari - Sign for my Future, dat alle Belgen samen mobiliseert om zich uit te spreken voor een krachtig klimaatbeleid, ging gisteren van start. Samen met een driehonderdtal captains of society uit middenveldorganisaties, het bedrijfsleven, jongeren, academici en de media roept die burgerbeweging alle Belgen op om te tekenen voor een krachtig Belgisch klimaatbeleid. Van Marcke tekent mee, en u?

Waarom is de klimaatproblematiek belangrijk voor Van Marcke?

De klimaatverandering heeft de wereld in zijn greep. Als we verderdoen zoals we vandaag bezig zijn, stijgt de temperatuur met 2 graden tegen 2050. Tegen dan zal de waterbevoorrading voor 82% van de EU-burgers in het gedrang komen. We moet dat tegenhouden. Caroline Van Marcke, CEO: “Tegen dan ben ik rond de 80 en is mijn jongste zoon 50 jaar.”

Beste mevrouw, beste meneer,

Van Marcke maakt van deze gelegenheid gebruik om u haar selectie nieuwe producten voor te stellen.

U vindt VAN MARCKE IN HALL 7, STAND 7 - 309

Om het persdossier te doorbladeren klik hier

U vindt VAN MARCKE IN HALL 7, STAND 7 - 309

De markt van zonnepanelen heeft de voorbije decennia wel wat pieken en dalen gekend. Ten tijde van de groenestroomcertificaten kende de sector een hoge vlucht. Toen die werden teruggedraaid, en uiteindelijk werden afgeschaft, was er een dip. Maar vandaag de dag lijkt een en ander opnieuw in de lift te zitten. Indien je een installatie heb liggen van 2010 bedroeg de terugverdientijd acht jaar.

Als we de huidige situatie bekijken, inclusief de verschuldigde prosumentenvergoeding, afgezet tegenover de lagere kostprijs, bedraagt de terugverdientijd opnieuw acht jaar. Op dat vlak is er dus niet zoveel veranderd. In 2012 was er inderdaad een serieuze terugval omdat de premies waren weggevallen. Maar nu trekt de markt opnieuw aan.