Van Marcke

Van Marcke is tegen verspilling en neemt zijn sociale verantwoordelijkheid op. Restmateriaal uit de vorige Van Marcke Toonzaal in Roeselare werd in januari gedoneerd aan de Kringwinkel in Roeselare.

De Kringwinkel Midden-West-Vlaanderen is de grootste promotor van hergebruik in de regio. Naast goederen brengt zij ook mensen opnieuw in de kringloop. Zij kiest ervoor langdurig werklozen en leefloontrekkers aan het werk te krijgen. Met de nodige ondersteuning kunnen zij misschien doorstromen naar vast werk.

Van Marcke maakt van deze gelegenheid gebruik om u haar selectie nieuwe producten voor te stellen.
U vindt VAN MARCKE IN HALL 7, STAND 7-309
Als u een van onze foto’s wenst te gebruiken als illustratie bij uw artikel, vragen we om de op de beelden aangegeven bron te vermelden. Indien u een van onze teksten wilt publiceren, gelieve dan de volgende bron te vermelden: ‘Van Marcke’

Om het persdossier te doorbladeren klik hier.

Zorgzaamheid is een van onze waarden, niet alleen voor elkaar en onze klanten, maar ook voor de maatschappij rondom ons. Zo zetten we ons allemaal samen in voor een betere en aangenamere wereld.

Beste mevrouw, beste meneer,

Van Marcke maakt van deze gelegenheid gebruik om u haar selectie nieuwe
producten voor te stellen. KLIK HIER.

U vindt VAN MARCKE IN HALL 7, STAND 7-309

Als u een van onze foto’s wenst te gebruiken als illustratie bij uw artikel,
vragen we om de op de beelden aangegeven bron te vermelden.
Indien u een van onze teksten wilt publiceren, gelieve dan de volgende bron
te vermelden: ‘Van Marcke’.

Van Marcke wil een warm merk zijn, een wereldwijde challenger in warmte en water, door strategische producten en gewaardeerde services te bieden die van een huis een thuis maken. Wij adviseren, maar vooral willen wij inspireren - op innovatieve, frisse en eigentijdse wijze!

U vindt ons in Hall 5, Stand 411 van de BIS-Beurs, Flanders Expo, Gent, van 7 tot en met 15 oktober 2017.

Klik hier ​voor een voorsmaakje van onze nieuwigheden.

Van Marcke – marktleider in de distributie van sanitair, verwarming en duurzame oplossingen voor warmte en water – opent een nieuwe vestiging op de Bruggesteenweg in Roeselare. Naast de nieuwe toonzaal van 1.200 vierkante meter is er ook een winkel voor professionelen voorzien voor sanitair, centrale verwarming en wisselstukken, de Van Marcke Technics.

De huidige vestiging in de Stationsdreef in Roeselare dateert al van 1962 en voldoet niet meer aan de eisen. Door de gewijzigde verkeerssituatie aan het station is de toonzaal daar moeilijker te bereiken en is de zichtbaarheid sterk verminderd. Bovendien beantwoordt een gebouw uit 1962 niet meer aan de huidige criteria. Van Marcke staat immers voor duurzame gebouwen met een lage emissie. In de nieuwe vestiging op de Bruggesteenweg zitten alle factoren goed. De perfecte ligging – precies in het midden van de vestigingen in Kortrijk en Brugge en vlakbij de snelweg – is een pluspunt.

Op donderdag 21 en vrijdag 22 september 2017 organiseert Van Marcke haar tweede huisbeurs onder de naam Van Marcke Fair in Brussels Kart Expo in Groot-Bijgaarden.

Ontdek hier de nieuwigheden!

www.vanmarckefair.com

Erratum voor MOBBIT : Prijs in persdossier is exclusief 21% btw

“Duurzaamheid voor medewerkers en het milieu”

Van Marcke investeert 70 miljoen euro in revolutionair nieuw distributiecentrum

Van Marcke, de Belgische marktleider in de distributie van sanitair en verwarming, centraliseert zijn logistieke diensten in een hyperduurzaam distributiecentrum in de transportzone LAR-zuid Kortrijk. Met deze investering van 70 miljoen euro gaat de familiale groep voluit voor excellentie in service.

Het juiste product op het juiste moment in voorraad hebben, blijft cruciaal voor installateurs, retailers, promotoren en internetbedrijven. Om deze klanten nog meer continuïteit en zekerheid te bieden, investeert Van Marcke in logistieke efficiëntie. Op een terrein van 17 hectare in de transport- en logistiekzone LAR-zuid in Kortrijk verrijst tegen maart 2018 het distributiecentrum EDC (Excellent Distribution to Customers). Vanuit dit distributiecentrum, dat 80 procent van de orders automatisch zal afhandelen, gaat Van Marcke het netwerk in Frankrijk, België, Luxemburg, Nederland en Zwitserland beleveren. Het bedrijf, sinds jaar en dag verbonden met de regio, waar ook de meeste werknemers wonen, kiest bewust voor regionale verankering.

“Het EDC komt in de plaats van het huidig distributiecentrum in Kortrijk en stelt ons in staat om zowel onze dienstverlening als ons maatschappelijk engagement te perfectioneren”, zegt Caroline Van Marcke, CEO van Van Marcke. “De wereld is economisch, geopolitiek en ecologisch in verandering. In die context zorgen wij voor levenskwaliteit. Enerzijds blijven we ambitieus in de ontwikkeling van producten en diensten, en mikken we op groei in nieuwe markten en productsegmenten. Anderzijds dragen we zorg voor het milieu en voor onze medewerkers, in lijn met het engagement dat we samen met meer dan 100 ‘Captains of Society’ zijn aangegaan in het kader van het klimaatverdrag van Parijs.”

De Belgische stichting Be Planet en de Stad Kortrijk lanceren een projectoproep naar geëngageerde Kortrijkse burgers en verenigingen die het brein zijn achter duurzame projecten die een positieve impact op het leefmilieu hebben. De jury evalueert de ingediende projecten volgens enkele selectiecriteria en kiest vervolgens projecten. De projecten krijgen van Be Planet en de Stad 500 tot 5.000 euro per project.

De evolutie van de Smart Homes

Het internet en de hierop inspelende elektronica zijn de meest ingrijpende evoluties van de voorbije drie decennia. Dit heeft een grote invloed op onze productie-, consumptie en gedragspatronen. Het ‘Internet of Things’ is de nieuwste tendens. In het ‘Internet of Things’ worden alledaagse gebruiksvoorwerpen en industriële werktuigen verbonden met het internet om via software gegevens uit te wisselen en de toestellen te beheren. Naast de ontwikkeling van nieuwe diensten opent het ‘Internet of Things’ een aantal nieuwe mogelijkheden op vlak van gezondheid, veiligheid, duurzaamheid en efficiëntie. Momenteel zien we vooral toepassingen in de ontwikkeling van slimme wagens, slimme steden, slimme kledij, slimme industrie (automatisering, realtimeanalyse) en slimme huizen. Binnen deze evolutie is er voor Van Marcke een belangrijke taak weggelegd op het domein van de ‘Smart Homes’.