Van Marcke

De markt van zonnepanelen heeft de voorbije decennia wel wat pieken en dalen gekend. Ten tijde van de groenestroomcertificaten kende de sector een hoge vlucht. Toen die werden teruggedraaid, en uiteindelijk werden afgeschaft, was er een dip. Maar vandaag de dag lijkt een en ander opnieuw in de lift te zitten. Indien je een installatie heb liggen van 2010 bedroeg de terugverdientijd acht jaar.

Als we de huidige situatie bekijken, inclusief de verschuldigde prosumentenvergoeding, afgezet tegenover de lagere kostprijs, bedraagt de terugverdientijd opnieuw acht jaar. Op dat vlak is er dus niet zoveel veranderd. In 2012 was er inderdaad een serieuze terugval omdat de premies waren weggevallen. Maar nu trekt de markt opnieuw aan.

Van Marcke heeft zwaar geïnvesteerd in IT om een digitaal platform aan te bieden aan de consument. De eindgebruiker kan op een zeer gemakkelijke, gebruiksvriendelijke manier zijn producten selecteren, installatie inbegrepen, zodat hij niet meer voor verrassingen komt te staan. Deze installatie zal aangeboden worden door Van Marcke partner-installateurs die interesse tonen om mee te werken aan het platform. Van Marcke staat garant voor de particulier dat de werken degelijk en op tijd uitgevoerd zullen worden. Maar ook ten opzichte van de partner-installateurs is Van Marcke de tussenschakel door hen ook rechtstreeks te betalen. Het werd al met succes in Frankrijk geïntroduceerd. Dit laat toe op een vernieuwende manier het beroep van groothandel en installateur uit te oefenen die beantwoordt aan de verwachtingen en verzuchtingen van de markt.

CEO Caroline Van Marcke: “ Hier spelen we in op de tendens dat meer en meer consumenten online een oplossing zoeken. Deze consumenten brengen wij via dit platform in contact met de installateurs. Al onze klanten-installateurs nodigen wij uit om hieraan mee te werken.

Wij zetten ons niet alleen in voor onze medewerkers en klanten, maar ook voor toekomstige generaties. Duurzaamheid is daarom al 10 jaar een van de belangrijkste onderdelen van onze missie: “We care for quality of life”. In 2018 hebben we al onze duurzaamheidsinitiatieven gegroepeerd onder de naam Be Big Blue, zodat iedereen weet hoe Van Marcke invulling geeft aan zijn maatschappelijke verantwoordelijkheid.

In het kader van de ondersteuning van liefdadigheidswerk blijft de onderneming op haar terrein door in het algemeen de voorkeur te geven aan projecten op het gebied van water en warmte.

Meer info over vzw COMMUNA vindt u hier (website is nog niet in Nederlands beschikbaar) :

Meer info over Be Big Blue vindt u hier:

De Dietrich heeft sinds vorig jaar haar partnerprogramma sterk uitgebreid. De Dietrich staat sinds jaar en dag voor Duurzaam Comfort. Dat geldt niet  alleen voor de toestellen maar ook voor de relatie met de installateurs. Voor De Dietrich is belangrijk om een duurzame en familiale band te onderhouden met haar  installateurs.  Vorig jaar werd al een familiedag in Pairi Daiza georganiseerd, maar dit jaar ging De Dietrich (letterlijk) nog een stapje verder.

CFM-Van Marcke - leader sur le marché de la distribution de solutions sanitaires, de chauffage et de solutions durables pour la chaleur et l'eau – a relooké intégralement son Showroom Inspirations situé dans la Zone d’activité de la Cloche d’Or - 5 rue Guillaume Kroll – L-1882 Luxembourg.

La société s’est lancé le défi d’aménager une salle d’exposition moderne et de proposer à ses clients les dernières nouveautés en sanitaire et chauffage. Les box de salle de bains sont présentés d'une manière nouvelle, fraîche et ludique. En collaboration avec les designers, nous avons inventé les cubes de présentation. Ce design est plus léger, plus ouvert et plus flexible grâce à l'utilisation d'un cadre avec des profilés en aluminium.

Save the date

Venez découvrir le  Showroom Inspirations le Mercredi 28 novembre  des 18.00

Evenement VIP déstiné à la presse, aux promoteurs immobiliers, bureaux d’études, architectes direction des grandes entreprises d’installation (sur invitation personnalisée) Soirée de haut standing avec un intervenant pour une clientèle exigeante.

Op initiatief van De Korf (het vroegere Stella Maris) vormen Van Marcke, de Stad Kortrijk, onderwijsinstellingen  en buurtbewoners een uniek samenwerkingsverband dat welzijn, onderwijs, ondernemen en cultuur combineert met  erfgoed als rode draad.

“De Pottelberg: een duik in het verleden, een blik op de toekomst”.

Het accent ligt op het verband tussen verleden, heden en toekomst. De Pottelberg is rijk aan historische plaatsen die nu minder zichtbaar zijn: hier lag het Franse kamp van de Guldensporenslag in 1302, hier begon het verhaal van de dakpannenindustrie en van Kunstwerkstede De Coene. Het is een verhaal van zorg, met instellingen voor onderwijs, bejaardenzorg, kloosters en wezenscholen waar Joodse kinderen onderdoken tijdens WOII en missionarissen opgeleid werden. Geen enkele plaats in de regio werd meer gebombardeerd tijdens de Tweede Wereldoorlog, maar ook nu nog vinden we hier verrassend veel erfgoed: een paviljoen van Expo ’58, een voormalig mineraalwaterbedrijf, prachtige tuinen, een volkscafé, …

Met dank aan SumResearch voor de beelden

Robin Muller is 27 en woont in Haacht. Hij is een heel bijzondere jongeman omdat hij geboren is met downsyndroom. Toen hij jonger was, ging hij naar de scouts en naar school. Nu hij ouder is, is er echter geen plaats meer voor hem. Hij is een van de gelukkigen die overdag in Rozemarijn kan verblijven. Rozemarijn is een centrum voor personen met een handicap. Helaas is het aantal plaatsen in dergelijke centra beperkt. De meeste van zijn voormalige scoutsvrienden en schoolkameraden kunnen na hun 21ste verjaardag nergens terecht. Robin stond zelf 8 jaar op de wachtlijst voor hij bij Rozemarijn terecht kon voor dagopvang. Hij zou er enkel kunnen overnachten in geval van hoogdringendheid (overlijden van een ouder en geen opvang in de familie). Zijn ouders wilden daar liever niet op wachten en besloten ook anderen zoals hij te helpen. Aangezien het probleem huisvesting is, hebben zijn ouders besloten om een huis in Haacht te kopen en te verbouwen, om 7 mensen met een mentale handicap een nieuwe thuis te bieden, een plek waar ze zich goed kunnen voelen. Zijn ouders financieren dit project en zijn op zoek naar fondsen om het huis te voorzien van een aangepaste keuken en badkamer en een comfortabele woonkamer.

Van Marcke, wereldwijd challenger in warmte en water, levert niet alleen strategische producten en diensten om van een huis een thuis te maken, maar wilt ook bijdragen aan de samenleving. Wij focussen op mensen: niet alleen onze eigen medewerkers, maar ook onze klanten, onze leveranciers, en de gemeenschap waarin we werken. We beseffen ten volle dat het succes van ons bedrijf verweven is met het welzijn van al deze personen.

Door vanaf mei 2018 de exclusieve verdeling van Airwell te integreren, verstevigt Van Marcke zijn leidersplaats op de markt. De samenwerking zal de marktpositie van zowel Van Marcke als Airwell gevoelig versterken. In België zal Van Marcke al deze producten exclusief verdelen, daarnaast zullen deze ook in Frankrijk beschikbaar zijn.

Airwell:

·     Is een Frans bedrijf met meer dan 70 jaar ervaring in airco’s. Ze maken bovendien deel uit van de sterke Electra group. Airwell is reeds enkele jaren aanwezig op de Belgische markt, maar wil dankzij het uitgebreide netwerk van Van Marcke verder groeien.

·     Positioneert zichzelf als een leverancier die op basis van zijn unieke expertise en door de trends en noden van de markt te observeren innovatieve, sterk presterende producten van hoge kwaliteit creëert. Een duidelijk bewijs van de kwalitatieve hoogstaande producten is het foutenpercentage van minder dan 0,04%. Airwell heeft als doel om de beste oplossingen te bieden voor de residentiële markt en de tertiaire sector.

Op dinsdag 15 mei 2018 is het zover. Het Kortrijkse bedrijf Kabien plaatst dan haar allereerste modulaire woonproject in Kortrijk. Volledig in lijn met de toekomstvisie van het stadsproject ‘Kortrijk 2025’. Het is dan ook de stad Kortrijk die mee haar schouders zet onder het project, dat ontstaan is door een idee van een jong, en eveneens Kortrijks architectenbureau. Meer dan 20 partners stappen mee in het concept, waaronder Van Marcke.

Naar aanleiding van Triënnale Brugge verschijnen van 5 mei tot 16 september 2018 indrukwekkende constructies van hedendaagse kunstenaars en architecten in de historische binnenstad. Het zijn antwoorden op de gevolgen van de vloeibare samenleving vandaag.

Triënnale Brugge 2018: Liquid City | Vloeibare Stad heeft internationale kunstenaars en architecten uitgenodigd na te denken over hoe flexibel, vloeibaar en weerbaar een historische stad als Brugge kan zijn in een tijd waarin niets nog zeker lijkt. Het water, dat de stad letterlijk doorkruist en omringt en dat Brugge ooit zijn wereldfaam bezorgde, wordt een metafoor voor Liquid City. In de binnenstad worden verschillende kunstwerken, installaties en ontmoetingsplekken opgebouwd. Ze vormen een gastvrij parcours dat mensen op onverwachte plekken samenbrengt.

Het kunstwerk van ACHERON I van RENATO NICOLODI (BE)  wordt gedeeltelijk door Van Marcke gesponsord.