Van Marcke

Beste mevrouw, beste meneer,

Van Marcke maakt van deze gelegenheid gebruik om u haar selectie nieuwe
producten voor te stellen. KLIK HIER.

U vindt VAN MARCKE IN HALL 7, STAND 7-309

Als u een van onze foto’s wenst te gebruiken als illustratie bij uw artikel,
vragen we om de op de beelden aangegeven bron te vermelden.
Indien u een van onze teksten wilt publiceren, gelieve dan de volgende bron
te vermelden: ‘Van Marcke’.

Van Marcke wil een warm merk zijn, een wereldwijde challenger in warmte en water, door strategische producten en gewaardeerde services te bieden die van een huis een thuis maken. Wij adviseren, maar vooral willen wij inspireren - op innovatieve, frisse en eigentijdse wijze!

U vindt ons in Hall 5, Stand 411 van de BIS-Beurs, Flanders Expo, Gent, van 7 tot en met 15 oktober 2017.

Klik hier ​voor een voorsmaakje van onze nieuwigheden.

Van Marcke – marktleider in de distributie van sanitair, verwarming en duurzame oplossingen voor warmte en water – opent een nieuwe vestiging op de Bruggesteenweg in Roeselare. Naast de nieuwe toonzaal van 1.200 vierkante meter is er ook een winkel voor professionelen voorzien voor sanitair, centrale verwarming en wisselstukken, de Van Marcke Technics.

De huidige vestiging in de Stationsdreef in Roeselare dateert al van 1962 en voldoet niet meer aan de eisen. Door de gewijzigde verkeerssituatie aan het station is de toonzaal daar moeilijker te bereiken en is de zichtbaarheid sterk verminderd. Bovendien beantwoordt een gebouw uit 1962 niet meer aan de huidige criteria. Van Marcke staat immers voor duurzame gebouwen met een lage emissie. In de nieuwe vestiging op de Bruggesteenweg zitten alle factoren goed. De perfecte ligging – precies in het midden van de vestigingen in Kortrijk en Brugge en vlakbij de snelweg – is een pluspunt.

Op donderdag 21 en vrijdag 22 september 2017 organiseert Van Marcke haar tweede huisbeurs onder de naam Van Marcke Fair in Brussels Kart Expo in Groot-Bijgaarden.

Ontdek hier de nieuwigheden!

www.vanmarckefair.com

Erratum voor MOBBIT : Prijs in persdossier is exclusief 21% btw

“Duurzaamheid voor medewerkers en het milieu”

Van Marcke investeert 70 miljoen euro in revolutionair nieuw distributiecentrum

Van Marcke, de Belgische marktleider in de distributie van sanitair en verwarming, centraliseert zijn logistieke diensten in een hyperduurzaam distributiecentrum in de transportzone LAR-zuid Kortrijk. Met deze investering van 70 miljoen euro gaat de familiale groep voluit voor excellentie in service.

Het juiste product op het juiste moment in voorraad hebben, blijft cruciaal voor installateurs, retailers, promotoren en internetbedrijven. Om deze klanten nog meer continuïteit en zekerheid te bieden, investeert Van Marcke in logistieke efficiëntie. Op een terrein van 17 hectare in de transport- en logistiekzone LAR-zuid in Kortrijk verrijst tegen maart 2018 het distributiecentrum EDC (Excellent Distribution to Customers). Vanuit dit distributiecentrum, dat 80 procent van de orders automatisch zal afhandelen, gaat Van Marcke het netwerk in Frankrijk, België, Luxemburg, Nederland en Zwitserland beleveren. Het bedrijf, sinds jaar en dag verbonden met de regio, waar ook de meeste werknemers wonen, kiest bewust voor regionale verankering.

“Het EDC komt in de plaats van het huidig distributiecentrum in Kortrijk en stelt ons in staat om zowel onze dienstverlening als ons maatschappelijk engagement te perfectioneren”, zegt Caroline Van Marcke, CEO van Van Marcke. “De wereld is economisch, geopolitiek en ecologisch in verandering. In die context zorgen wij voor levenskwaliteit. Enerzijds blijven we ambitieus in de ontwikkeling van producten en diensten, en mikken we op groei in nieuwe markten en productsegmenten. Anderzijds dragen we zorg voor het milieu en voor onze medewerkers, in lijn met het engagement dat we samen met meer dan 100 ‘Captains of Society’ zijn aangegaan in het kader van het klimaatverdrag van Parijs.”

De Belgische stichting Be Planet en de Stad Kortrijk lanceren een projectoproep naar geëngageerde Kortrijkse burgers en verenigingen die het brein zijn achter duurzame projecten die een positieve impact op het leefmilieu hebben. De jury evalueert de ingediende projecten volgens enkele selectiecriteria en kiest vervolgens projecten. De projecten krijgen van Be Planet en de Stad 500 tot 5.000 euro per project.

De evolutie van de Smart Homes

Het internet en de hierop inspelende elektronica zijn de meest ingrijpende evoluties van de voorbije drie decennia. Dit heeft een grote invloed op onze productie-, consumptie en gedragspatronen. Het ‘Internet of Things’ is de nieuwste tendens. In het ‘Internet of Things’ worden alledaagse gebruiksvoorwerpen en industriële werktuigen verbonden met het internet om via software gegevens uit te wisselen en de toestellen te beheren. Naast de ontwikkeling van nieuwe diensten opent het ‘Internet of Things’ een aantal nieuwe mogelijkheden op vlak van gezondheid, veiligheid, duurzaamheid en efficiëntie. Momenteel zien we vooral toepassingen in de ontwikkeling van slimme wagens, slimme steden, slimme kledij, slimme industrie (automatisering, realtimeanalyse) en slimme huizen. Binnen deze evolutie is er voor Van Marcke een belangrijke taak weggelegd op het domein van de ‘Smart Homes’.

Beste mevrouw, beste meneer,

Van Marcke maakt van deze gelegenheid gebruik om u haar selectie nieuwe producten voor te stellen.

• U vindt VAN MARCKE IN HALL 7, STAND 7-309
  • U vindt DE DIETRICH IN HALL 12, STAND 520

Om het persdossier te doorbladeren klik hier

Als u een van onze foto’s wenst te gebruiken als illustratie bij uw artikel, vragen we om de op de beelden aangegeven bron te vermelden.
Indien u een van onze teksten wilt publiceren, gelieve dan de volgende bron te vermelden: ‘Van Marcke’.

Ons referentieadres is:

Neem gerust contact met ons op als u nog vragen hebt of als u andere informatie over ons productengamma of onze firma wenst.

We hopen dat dit persdossier van pas zal komen.

Izola Bank, de bank van de Van Marcke Groep, lanceert Izola Factor op de Belgische markt. Met Izola Factor zal Izola Bank factoringdiensten aanbieden aan kleine en middelgrote ondernemingen. Het is de bedoeling om haar klanten eenvoudig en snel toegang te geven tot extra financiering en hun administratie te vereenvoudigen. Izola Bank koopt de openstaande facturen van haar klanten en zorgt voor een professionele inning.

ICMA Group’s 3S® Employer Branding trofee uitgereikt

3S® is de naam van het unieke Employer Branding model van ICMA Group. Om dit model nationaal te lanceren, voerde ICMA Group recent een vergelijkende Employer Branding studie uit op de Belgische arbeidsmarkt over de mate waarin retailers in staat zijn om toptalent aan te trekken. Dit onafhankelijk onderzoek werd uitgevoerd bij 1000 respondenten in België en brengt de 3S® score in kaart bij meer dan 30 van de grootste retailers in België.

De 3S® trofee voor de aantrekkelijkste werkgever in de Belgische retail sector werd vandaag uitgereikt tijdens een evenement in The Hotel in Brussel.
ICMA Group feliciteert de 3S® top 3 bedrijven:

• 1. Ikea
  • 2. Torfs
  • 3. Van Marcke

De winnaar Ikea behaalt de beste score in heel België volgens het 3S® model. Op de tweede plaats staat Torfs die de hoogste score behaalt in Vlaanderen. De derde plaats gaat welverdiend naar Van Marcke dat het goed doet in beide landsdelen.