water

WATER.WAR presenteert een reeks inspirerende werken van nationale en internationale kunstenaars, social designers, onderzoekers (technologen & wetenschappers), innovatieve ondernemers en ngo’s die reflecteren op de relatie tussen mens en water. Deze tentoonstelling voert het gevecht voor en tegen een van de meest bedreig(en)de natuurelementen: water.

Ook innovatieve ondernemers zoeken continu naar energievriendelijke waterbesparende oplossingen. De Groep Van Marcke is een Belgisch familiebedrijf dat in 1929 werd opgericht in Kortrijk. Het voert commerciële activiteiten in België, Frankrijk, Luxemburg, Zwitserland, de Verenigde Staten en Malta. In 2009 richtte Van Marcke Big Blue op, een uniek expertisecentrum dat alle haalbare ecologische oplossingen voor warmte en water samenbrengt. Er zijn al heel wat waterbesparende kranen op de markt en het gebruik van regenwater voor toiletten, wasmachine en buitenkraantjes is ingeburgerd. Recent maakt een UV-filter het ook mogelijk een douche of bad te nemen met gefilterd regenwater. Deze lamp wordt geïnstalleerd na de regenwaterpomp en biedt bescherming tegen micro-organismen.

Beste mevrouw, beste meneer,

Van Marcke maakt van deze gelegenheid gebruik om u haar selectie nieuwe producten voor te stellen.

U vindt VAN MARCKE IN HALL 7, STAND 7-209.

U vindt WOLF IN HALL 12, STAND 12-304 + 12-304 B.

U vindt DE DIETRICH in HALL 12 STAND 12-517

Indien u uw artikel wilt illustreren met een van onze foto’s, of een van onze teksten wilt publiceren, gelieve dan de volgende bron te vermelden: ‘Van Marcke’.

We hopen dat dit persdossier van pas zal komen. ( ZIE PDF )

Klik hier om de producten van de Design Collection uit het persdossier 2015 te herkennen.